記得當初在高中校園

第一把吉他和第一本「彈指之間」

第一場校園民歌比賽和第一次入圍

第一個出場序唱"Richard Marx"的"Right here waiting"和第一次的面對上百名觀眾..

(http://tw.youtube.com/watch?v=zQF9kpwupeU)

最後幫我伴奏的吉他手拿到最佳吉他手獎和個人比賽第二名

而我的名次就不提了..當時也在台下的朋友事後跟我說:「沒聽你唱這麼難聽過...」

接著,我開始努力學吉他

連睡覺也要抱著吉他練換和弦的速度

我跟吉他的契合追上比我還早碰吉他的同學們

接著機緣讓我遇到更棒的吉他手

也更會跟著吉他伴奏演唱

然後我遇到搖滾樂(Joe Bon Jovi 的"Cross Road"專輯)

第一首抒情搖滾(Bed of Roses)流眼淚到不能自己

(http://tw.youtube.com/watch?v=FVvTu1yKLWU)



接著

我不斷尋找關於搖滾樂的相關資料

甚至

還在高中(第二間..)的某次週一朝會被全班推上去對全校師生演講「流行音樂史」(真是夠了><)

大學

我開始嘗試詞曲創作

唱歌給當時心儀的人聽

第一捲DAMO錄音帶

忘記留下備份的送了出去沒再回來

無論怎樣貪玩

我的生活離不開音樂

像呼吸一樣的自然









但是

不知何時開始


我發現我遠離了音樂世界

因為吉他總是學不好?

還是工作太忙?


其實都不是

因為熱誠沒了

沒了熱誠

我不再關心現在有什麼好聽的歌

取而代之的是有什麼好的遊戲可以玩..

因為玩OLG花了我太多時間

現在我不碰OLG了

忽然發現原來我和音樂世界失聯了將近6年

從同事介紹我聽"Chris Daughtry" "switchfoot"等專輯

我聽見心裡對我自己的責備

那曾經浸淫在流行音樂的時光..





雖然第一把吉他已經宣告陣亡,第一本「彈指之間」應該已經變成再生紙好幾回了

我還是要跟我最愛的音樂世界,說:「我回來了。」


以此文紀念在去年(2007)過世的詩人歌手"Dan Fogelberg "

"Leade of the band"&"Longer"的創作者與演唱者。


(http://tw.youtube.com/watch?v=cy3GHCy49Dw&feature=related)



Leader of the band  



An only child, alone and wild

A cabinet maker's son

His hands were meant for different work

And his heart was known to none



He left his home

And went his lone and solitary way

And he gave to me a gift

I know I never can repay



A quiet man of music

Denied a simpler fate

He tried to be a soldier once

But his music wouldn't wait

He earned his love through discipline

A thundering, velvet hand

His gentle means of sculpting souls

Took me years to understand



The leader of the band is tired

And his eyes are growing old

But his blood runs through my instrument

And his song is in my soul

My life has been a poor attempt to imitate the man

I'm just a living legacy to the leader of the band



My brothers' lives were different

For they heard another call

One went to Chicago

And the other to St. Paul

And I'm in Colorado

When I'm not in some hotel

Living out this life I've chose

And come to know so well



I thank you for the music

And your stories of the road

I thank you for the freedom

When it came my time to go

I thank you for the kindness

The times when you got tough

And papa, I don't think I said,

"I love you" near enough



arrow
arrow
    全站熱搜

    clarklike 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()